۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۴۶

«با مهر انتخاب کنید»

محمد کعب عمیر

محمد کعب عمیر

اهواز- «محمد کعب عمیر» به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست.

استان: خوزستان

حوزه انتخابیه: شوش و کرخه

پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«محمد کعب عمیر» یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر پاسخ‌هایشان به سوالات مهر در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

سوالات کشوری:

مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

۱. اصلاح قوانین موجود براساس نیاز روز جامعه، ۲. شفافیت در آرای نمایندگان و مستقل بودن ۳. عدم وابستگی به جریان‌های مختلف قدرت.

طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسؤولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

۱. دقت و مشورت در هنگام تصویب تمامی قوانین ۲. مشورت با سایر نمایندگان، اساتید دانشگاه، آحاد جامعه به صورت مستقیم و شیوه‌های ارتباط‌گیری.

سوالات استانی:

برای رفع بیکاری در حوزه انتخابیه خود چه برنامه‌ای دارید؟

شهرستان شوش در ۲ بُعد می‌تواند رشد قابل توجهی را در زمینه اشتغال داشته باشد. اول بُعد کشاورزی آن است که ضمن تقویت کشاورزی باید به آبیاری‌های نوین و تأمین حق آبه لازم برای کشاورزان منطقه به ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی تاکید کرد. بُعد دوم شوش مساله گردشگری است که به واسطه وجود آثار جهانی مثل چغازنبیل و حرم مطهر حضرت دانیال نبی این شهرستان می‌تواند کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی باشد. در صورت توجه به این دو مسئله به صورت جدی می‌توان بیکاری در حوزه انتخابیه شوش و کرخه را ریشه کن کرد.

مشکل اصلی استان خوزستان را چه می‌دانید و راهکار حل آن چیست؟

لزوم اتحاد نخبگان و مسؤولان استان برای حل مشکلات استان با نگاه جمع و آینده محور

کد خبر 6040458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha